Cauta in site

Acte necesare Vanzarea cumpararea unei locuinte

Acte necesare pentru vanzare cumparare locuinta

 

Actele si documentele necesare pentru vanzarea si cumpararea unei locuinte sunt

Vanzatorul locuintei trebuie sa detina urmatoarele acte :

Principalele documente de care este nevoie la vanzarea unei locuinte sunt :

Acte de identitate a vanzatorului

  • Acte identitate vanzator persoana fizica

 

  • cartea de identitate a proprietarului + copie, sau pasaport , sau buletin
  • Certificat de casatorie ( Certificatul de casatorie este absolut necesar la incheierea actului autentic, deoarece vanzarea-cumpararea este un act de dispozitie, ceea ce presupune consimtamantul ambilor soti)

 

  • Acte identitate vanzator persoana juridica
  • certificat inmatriculare societate
  • act constitutiv + acte aditionale
  • certificat constatator
  • CUI
  • stampila firmei

 

  • actul de proprietate a imobilului in original si in copie (Dupa caz: contract de vanzare-cumparare; contract de donatie; contract de schimb imobiliar; certificat de mostenitor; titlu de proprietate; hotarare judecatoreasca definitiva si irevocabila intabulata)
  • schita cadastrala
  • incheierea de intabulare
  • extrasul de carte funciara de informare
  • extrasul de carte funciara de autentificare
  • timbru fiscal
  • certificatul fiscal
  • adeverinta de plata la zi a datoriilor fata de Asociatia de Proprietari
  • copie dupa ultima lista a cotelor de intretinere, avand stampila Asociatiei
  • copia ultimei chitante a platii cotelor de intretinere.
  •  

Pentru obtinerea acestor acte este necesara parcurgerea urmatoarelor etape in care mai este nevoie de anumite acte si formulare

Dosarul cu actele necesare pentru vanzarea locuintei dumneavoastra incepe prin obtinerea schitei cadastrale, pentru aceasta trebuie sa apelati la un cadastrist, persoana pe care o cautati in listele de la OCPI(Agentia Nationala de Cadastru si Publicitate Imobiliara).

Pentru obtinerea schitei, cadastristul are nevoie de:

- copie legalizata a actului de proprietate
- copie dupa cartea de identitate a proprietarului
- certificat de atestare fiscala (eliberat de Administratia Financiara, act care certifica plata impozitelor si valoarea acestora).

Schita se inregistreaza de catre inginerul de cadastru la OCPI, de unde primeste si numarul cadastral, apoi acelasi cadastrist va va obtine dovada intabularii, care reprezinta incheierea de intabulare si extrasul de carte funciara de informare.

Pentru obtinerea incheierii de intabulare si extrasul de carte funciara de informare este nevoie de:

  • actul de dobandire a imobilului in original si in copie (Dupa caz: contract de vanzare-cumparare; contract de donatie; contract de schimb imobiliar; certificat de mostenitor; titlu de proprietate; hotarare judecatoreasca definitiva si irevocabila intabulata)
  • schita cadastrala
  • cerere de intabulare adresata Biroului de Carte Funciara din cadrul Judecatoriei
  • copie dupa cartea de identitate a proprietarului
  • daca ati devenit proprietar al imobilului dupa 1 iulie 1999 cand a intrat in vigoare Legea Cadastrului si Cartii funciare si exista plan cadastral, nu mai trebuie solicitat inca unul.

Urmatorul act pe care trebuie sa il obtineti, este extrasul de carte funciara de autentificare, din care reiese daca asupra imobilului exista sau nu interdictii de instrainare, ipoteci, litigii, etc. Acesta se elibereaza de catre Biroul de Carte Funciara din cadrul Agentiei Nationale de Cadastru si Publicitate Imobiliara, numai delegatilor notariali, la cererea clientilor, numai la biroul notarial unde urmeaza sa incheiati contractul de vanzare-cumparare.

Pentru obtinerea extrasului de carte funciara de autentificare este nevoie de:

  • dovada intabularii imobilului
  • copie dupa actul de proprietate
  • copie dupa buletinul/cartea de identitate a proprietarului
  • cerere tip (pusa la dispozitie de notariat)

Actele solicitate de Biroul de Carte Funciara pentru eliberarea extrasului de carte funciara de autentificare sunt:

  • cerere tip intocmita de notarul public, semnata si de proprietarul imobilului
  • dovada achitarii integrale a tarifului

Urmeaza eliberarea certificatului fiscal de la Directia Taxe si Impozite de la primaria localitatii unde se gaseste imobilul. Certificatul fiscal este dovada platilor facute la zi a impozitului si amenzilor neplatite(daca exista).

Pentru obtinerea acestora este nevoie de:
- extras de carte funciara de autentificare
- copie dupa cartea de identitate a proprietarului, precum si originalul - cerere tip (persoane fizice, persoane juridice) - timbru fiscal.

Alte acte de care are nevoie vanzatorul sunt:

  • adeverinta de plata la zi a datoriilor fata de Asociatia de Proprietari *, de care apartine imobilul pe care urmeaza sa-l vanda 
  • copie dupa ultima lista a cotelor de intretinere, avand stampila Asociatiei
  • copia ultimei chitante a platii cotelor de intretinere.

*Adeverinta de plata la zi a datoriilor trebuie completat in 3 exemplare, semnat, stampilat de Administratorul blocului si de Presedintele Asociatiei de Proprietari
 

Cumparatorul locuintei trebuie sa detina urmatoarele documente :

Daca cumparatorul este persoana fizica

  • Daca cumparatorul este persoana fizica el trebuie sa aiba un act de identitate care poate fi :
    • buletin
    • carte de identitate
    • pasaport
  • Certificat de casatorie ( Certificatul de casatorie este absolut necesar la incheierea actului autentic, deoarece vanzarea-cumpararea este un act de dispozitie, ceea ce presupune consimtamantul ambilor soti)

Cumparatorul este persoana juridica

Daca cumparatorul este persoana juridica  trebuie sa aiba urmatoarele documente :

  • certificat inmatriculare societate
  • act constitutiv + acte aditionale
  • certificat constatator
  • CUI
  • stampila firmei

Actele de identitate trebuie sa se afle in interiorul termenului de valabilitate, pentru a putea fi folosite la semnarea actului de instrainare a imobilului.In cazul in care buletinul/cartea de identitate au expirat in cursul anului curent, legitimarea se poate face si cu pasaportul.

 

________________

acte necesare vanzare cumparare locuinta

Atentie !!!

Informatiile privind Vanzarea cumpararea unei locuinte au un caracter informativ. Nu suntem raspunzatori daca actele necesare sau modele de documente s-au modificat sau nu sunt prezentate corect.

Daca aveti dv. informatii suplimentare despre Vanzarea cumpararea unei locuinte va rugam sa ni le trimiteti pentru a putea fi de ajutor altor persoane.

Va multumim !

Adauga comentariu

Comentarii

BUNA ZIUA, va rog sa-mi raspundeti daca este bine(legal) sa cumpar o casa cu teren de la o persoana in varsta de 90 ani,traieste si sotia dansului,sa nu am cumva probleme cu mostenitorii ca ar putea zice ca nu sunt in deplinatatea facultatilor mintale, (sotia e paralizata de la brau in jos, si nu stie carte)

- STEFAN NADIA (neverificat) - 4 ani ago.